چگونه یخچال مرتب تری داشته باشیم؟

   Admin        چهارشنبه, 16 بهمن 1398       اخبار و مقالات
چگونه یخچال مرتب تری داشته باشیم؟

 

یخچال فقط کمدی برای ذخیره مواد غذایی شما نیست. با استفاده از یخچال خوراکی ها را تازه نگه می دارید. اگر مواد غذایی را به صورت صحیح در یخچال قرار ندهید، هم خوراکی ها زود از بین می روند و هم پولی که برای آنها خرج کرده اید، به هدر می رود. با پیدا کردن مکان مناسب برای گوشت، محصولات، لبنیات و چاشنی ها با استفاده از ایده های هوشمندانه، همه مواد غذایی را میتوان سازمان دهید و تازه مصرف کنید و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.


   
سازماندهی قفسه ها


مواد غذایی برای اینکه از رشد باکتری ها و میکروب هایی که باعث بیماری انسان می شود، در یخچال قرار می گیرند. دمای یخچال باید 40 درجه فارنهایت یا کمتر و فریزر صفر درجه فارنهایت تنظیم شود. با این حال دمای همه قسمت های یخچال به صورت یکسان نیست و باید بدانیم که هر ماده غذایی را در کدام قسمت یخچال قرار دهیم تا بهتر باقی بماند.


قسمت فریزر یخچال


این قسمت مشخص است که مخصوص مواد یخ زده است که شامل میوه های فریز شده، سبزیجات، گوشت و.. است. شما می توانید در این قسمت نان را به مدت سه ماه نگه داری کنید ولی در قسمت های دیگر یخچال نمی توانید چون نان زود خشک می شود. این مواد را در کیسه فریزر و یا ظروف مخصوص فریزر نگه داری کنید و از شیشه با درهای فلزی مثل شیشه مربا جلوگیری کنید. هر چه سطح مواد غذایی در فریزر مسطح باشد، راحت تر یخ آنها آب می شود. گوشت را در سردترین قسمت یخچال نگهداری کنید و اطمینان حاصل کنید که گوشت شما از بقیه موارد موجود در یخچال شما جداست و در پلاستیک پیچانده و نگهداری کنید، به طوری که سایر مواد، آلوده نشود و مناطقی را که در آن گوشت ذخیره می کنید بیشتر از آنکه بقیه یخچال را تمیز می کنید تمیز کنید.

 

فریزر یخچال


در یخچال


این قسمت گرمترین قسمت یخچال است برای همین باید موادی که نسبتا دیرتر خراب می شوند، قرار گیرند مثل ادویه و سس و آب میوه ها. از قرار دادن تخم مرغ و لبنیات در این قسمت جدا بپرهیزید .

 

 در یخچال
 

قفسه های بالایی یخچال


این قسمت مناسب برای باقی مانده غذاها است. همین طور می توانید سبزی را در کیسه های پلاستیکی گشاد و یا باز نگهدارید تا در این قسمت یخچال تا چند روز تازه بماند.

 

مواد غذایی

 


قفسه های پایینی یخچال


تخم مرغ، مواد لبنی مثل پنیر را در این قسمت نگه داری کنید. اگر می خواهید گوشت خام را برای وعده بعد استفاده کنید، این قسمت بهترین گزینه است. البته گوشت را با روکش مناسب در یخچال قرار دهید.


قسمت کشو یخچال


این قسمت فقط برای نگهداری میوه ها به صورت تازه طراحی شده است ولی ما برای نگهداری تمام مواد غذایی استفاده می کنیم. میوهایی مثل سیب و هلو از خود گاز اتیلن تولید می کنند که باعث تازه ماندن خود میوه ها می شود ولی همین گاز باعث زرد شدن سبزی ها می شود برای همین باید اینها را جدا از هم قرار داد.


بالای یخچال


در خیلی از مواقع موادی را بالای یخچال قرار می دهیم مثل سبد نان، این کار به شدت اشتباه است چون در اطراف یخچال گرما ایجاد می شود و باعث خراب شدن آن مواد غذایی می شود. تنها می توان کتاب آشپزی و یا وسایل آشپزی و قنادی را در این مکان نگهداری کرد.

 




فروشگاه بزرگ زرین کالای کاویان ارائه دهنده ی محصولات متنوع برودتی با ضمانت نامه ی معتبر ، پشتیبانی در ساعت اداری ، 7 روز ضمانت بازگشت ، تضمین اصالت کالا و... زرین کالا علاوه بر محصولات برودتی مانند انواع یخچال و فریزر ، به زودی محصولات کاملی از مایحتاج روزانه و لوازم خانگی و سایر محصولات را در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد داد . بهترین محصولات را به همراه تضمین اصالت و کیفیت و 7 روز ضمانت کالا  ، خریداری کنید .